Największą na świecie (3,5 miliarda klientów) platformą social media jest Facebook. W 2012 roku Facebook wszedł na giełdę (natomiast naprawdę na zarządzany sektor elektroniczny NASDAQ), więc także pojawiły się naciski przedsiębiorców, chcących większych opcji wyciskania z niego kapitałów. Z tego względu propozycja Facebooka dla reklamodawców bardzo się poszerzyła.
Prowadzenie Social Mediów dla spółek
Tworzenie własnego wizerunku na Social Mediach to już niemalże obowiązek firm, jakie pragną się liczyć. Mowa tutaj zarówno o wielkich firmach oraz markach światowych jak również małych inwestorach. Każdy spośród nich typuje pozostałe cele, jednak urządzenia z jakich mogą korzystać są podobne. Należałoby natomiast pamiętać, iż prowadzenie firmowych Social Media to nie tylko wydanie od wypadku do wypadku zdjęć wyrobów lub służbowych wyjazdów integracyjnych.
Czemu Twoja spółka winna być aktywna w Social Media?
Czy wiesz, iż teraz na sektor pracy wchodzą ludzie, jacy nie znają czasów bez Internetu? To tak nazywane Pokolenie Z, jakie charakteryzuje otwartość, bezpośrednie przystąpienie oraz…aktywność w social media. Wartością charakterystyczną tego pokolenia jest dobre poznawanie nowoczesnych technik oraz mediów cyfrowych. To specjalni klienci, jakich potencjał nabywczy wciąż wzrasta. Zadaniem Twojej spółki jest dotrzeć do nich. Oraz nie jedynie do nich!
Cel prowadzenia social mediów
Na samym starcie – nim podejmiemy pewne przedsięwzięcia – powinniśmy rozpisać sobie plan. Doskonale oddaje to oczywiście metafora podróży: jeśli gdzieś idziemy, to zwykle wiemy, dokąd zmierzamy, po co jedziemy oraz po czym rozpoznać, iż podróż się udała. Identycznie winno być z prowadzeniem poprzez nas social mediów. Przed zamieszczeniem pierwszego posta zastanówmy się, do czego będą nam niezbędne social media. Aby sprzedać jakieś artykuły? Natomiast może by je właśnie wprowadzić na rynek?
Dojście do odpowiedniej grupy docelowej
Media społecznościowe proponują duże możliwości targetowania. Artykuły można kierować do niezwykle określonych grup klientów. Wiek, płeć, miejsce zakwaterowania, zainteresowania lub zawód to jedynie wybrane spośród nich. Obecność w social media pozwoli na dojście do osób prawdopodobnie zainteresowanych Twoją propozycją. Dzięki temu nie musisz marnować zasobów na komunikację z wielką grupą klientów, z jakich jedynie odrobina należy do Twojej grupy docelowej, jak ma to miejsce w wypadku standardowych mediów. Użytkownicy social media są aktywni. Tworzą teksty, prezentują zawartości, komentują oraz lajkują. Dzięki ocenie zachowań Twojej grupy docelowej w mediach społecznościowych łatwiej zrobisz dostosowany do niej komunikat.