Marketing-mix czy tzw. mieszanka marketingowa, stanowi dużą kategorię równocześnie ze sobą połączonych składników (postępowań, mechanizmów, technologii oraz metod), stosowanych w przedsiębiorstwie oraz tworzących razem wbudowanych system działania na środowisko rynkowe przedsiębiorstwa (klientów, konkurentów). Charakteryzujemy parę idei marketing-mix: niezwykle znana to 4P, potem formuła 4C, marketing mix dla usług 7P, też dwuczynnikowa Frey’a (propozycja, formy oraz urządzenia) i trzyczynnikowa Lazera oraz Kellyego.

Marketing mix – co to jest?

W pełnym przekonaniu, marketing mix to składniki, jakimi spółka może rozwijać zbyt na własną propozycję. Stanowi związanie elementów, postępowań, mechanizmów oraz technologii, jakie są poprzez przedsiębiorstwo sprawdzane po to, by oddziaływać na środowisko rynkowe oraz wpływać na klientów w celu dokonania nabytku danych wyrobów. Jeżeli idzie o marketing mix, charakteryzuje się parę idei, jakie wspólnie oddziałują na działania rynkowe.

Marketing mix – idea 4P kontra 4C

Marketing mix jest kompozycją marketingową, jaka stanowi ogromną grupę związanych ze sobą nawzajem składników stosowanych w przedsiębiorstwie. Składniki owe tworzą razem wbudowany system działania na otoczenie rynkowe spółki, natomiast zatem jej użytkowników, konkurencję i podmioty współdziałające. Jest parę rozmaitych idei marketing mix. Dwie, niezwykle znane spośród nich to 4P oraz 4C.

Cena jest niezwykle połączona z innymi składnikami marketing mix. Na jej wielkość oddziałują nakłady na reklamę, wydatki dystrybucji, natomiast również sam artykuł – wydatek jego wygenerowania, wartość dla klientów, popyt, podaż i rozpiętość cenowa. Są przeróżne metody wyznaczania opłat – np. znana firma, stawiająca na jakość, może choćby je bardzo zawyżać, budując w ów sposób w klientach przekonanie o jej doskonałości. Czasowo zaniżone (choćby poniżej wydatków wygenerowania) ceny są przydatne przy strategiach ekspansywnych, nakręconych na pozyskiwanie konkretnego elementu rynku.

Na czym polega 7P marketing?

Wiesz już, iż pierwotna kategoria marketing mix opierała się tylko na czterech ważnych elementach. Natomiast wraz z postępem nowoczesnych technik, pojawiały się następne trzy części, jakie jeszcze bardziej pasują do dzisiejszych warunków biznesowych. Sprawiło to, iż teraz prócz artykułu, ceny, miejsca oraz reklamy ważni są również ludzie, mechanizmy i świadectwo materialne. Zobacz, czym prezentują się owe składniki, gdyż mają duże znaczenie dla efektywności marketingu mix.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj